Servicecentrum

Uw apparatuur in topconditie

Het toepassen van preventief onderhoud verlengt de levensduur van uw apparatuur en voorkomt onnodige storingen. Daarom is het belangrijk dat uw apparaten op tijd worden nagekeken. Hiervoor kunt u terecht bij ons servicecentrum. We zijn gespecialiseerd in het kalibreren, onderhouden en repareren van uw meet-, las- en testapparatuur. U kunt bij ons terecht met apparaten die wij zelf hebben geleverd, maar ook met apparatuur van andere leveranciers.


Onderhoud, kalibratie en reparatie


Zo werkt ons servicecentrum

 

Service oproep

1.

Uw apparatuur wordt automatisch opgeroepen voor onderhoud, wij houden voor u bij wanneer onderhoud of kalibratie nodig is.

 

Transport

2.

De apparaten worden opgehaald met onze haal- en brengservice, tegen een vast en scherp tarief. Of geef zelf uw apparatuur bij ons af.

 

Vervangende apparatuur

3.

Werk door met vervangende apparatuur, bij ons te huur wanneer u niet stil wilt komen te staan.

 

Service onderhoud

4.

Onderhoud en kalibratie worden verricht, kleine reparaties voeren we direct uit. Zo voorkomen we onnodig tijdsverlies.

 

Service 1 dag

5.

U heeft doorgaans uw apparatuur na 1 werkdag weer terug bij gepland onderhoud.

 

Hulp bij noodgevallen

6.

Wij helpen u ook in noodgevallen, met telefonische technische ondersteuning en drive-in service bij uitval van apparatuur.


Mobile Network Infra producten

Alles voor een stabiel en toekomstbestendig netwerk

Jumpers

Verbind RRH's eenvoudig met de juiste jumperkabel

 

Distribution boxes

Verdeelboxen voor gestructureerde bekabeling van RRH's

 

FTTA kabels

Snel te installeren, weersbestendige antennebekabeling

 

Powerkabels

Voedt meerdere RRH's via één veilige stroomkabel

 

19" Patchpanelen

Gemakkelijk te installeren en ruimtebesparend

 

Patchkabels

Verkrijgbaar in verschillende configuraties en lengtes

 

Antennes

Krachtige multiband-antennes voor maximale dekking

 

EMP protection

Beschermde netwerken dankzij geavanceerde bliksembeveiliging

 

OTDR

 Traceert netwerkproblemen nauwkeurig en snel

 

Fusielassen

Hyper-nauwkeurige lasmachines voor naadloze lassen

 

Gereedschappen

Veilig aangesloten, goed georganiseerd.

 

Reiniging

Schone connectoren voor storingsvrije verbindingen

 


Onze servicepartners

U kunt bij ons terecht met apparaten die wij zelf hebben geleverd, maar ook met apparatuur van andere leveranciers.

Viavi logo

Yokogawa logo

Furukawa Fitel logo

SPS Electronic logo


De kracht van Simac Electronics

Kennis, maatwerk en eigen servicecentrum


Servicecentrum publicaties

Whitepapers, blogs en nieuwsberichten


Certificeringen

Onze erkende standaarden en kwaliteitsnormen


Veelgestelde vragen

1. Wanneer moet ik mijn meetapparatuur laten kalibreren?

Veel klanten kiezen voor een jaarlijkse kalibratie, omdat opdrachtgevers vaak om een actueel kalibratiecertificaat vragen. Dit is een praktische richtlijn, geen wettelijke verplichting.

2. Hoe lang ben ik mijn apparatuur kwijt tijdens kalibratie of onderhoud bij Simac?

De gemiddelde doorlooptijd is één werkdag. Bij drukte of complexere reparaties kan het langer zijn, maar voor standaard kalibraties is één dag gebruikelijk.

3. Kan ik apparatuur laten kalibreren of repareren die niet door Simac is geleverd?

Ja, het servicecentrum werkt ook aan meet-, las- en testapparatuur van andere leveranciers.

4. Kan ik vervangende apparatuur huren terwijl mijn eigen apparaat in onderhoud is?

Ja, er zijn huurapparaten beschikbaar. Dat voorkomt stilstand op projecten.

5. Kan ik met een defect apparaat direct bij Simac terecht?

U kunt defecte apparatuur rechtstreeks aanbieden. Er is bovendien een drive-in mogelijkheid voor spoedgevallen, zodat u snel wordt geholpen.

6. Kan ik een servicecontract afsluiten?

Ja, dat kan. Hiermee wordt onderhoud, kalibratie en eventuele reparatie periodiek ingepland en hoeft u er zelf niet meer achteraan.

7. Biedt Simac een haal- en brengservice voor apparatuur?

Ja, tegen een vast tarief kan apparatuur worden opgehaald en teruggebracht.

8. Moet kalibratie verplicht bij een RVA-erkend instituut gebeuren?

Nee, dat hoeft niet. Kalibratie moet wel aan bepaalde kwaliteitsnormen voldoen. Onze technici zijn door de fabrikanten getraind en gecertificeerd, waardoor ze de apparatuur goed kennen. Zo kunnen we nauwkeurig kalibreren en problemen sneller oplossen.

Scroll to top